Как да сме по-организирани в училище/университета?
Честит първи учебен ден на всички ученици! Пожелавам ви успешна година <3
Днешната тема е една любима моя тема, свързана с организацията, а именно: как да сме по-организирани в училище/университета? Ще ви споделя 7 съвета, които ми помагат всеки ден и се надявам да са също толкова полезни и на вас!
1. Поставяйте си срокове.
Ако сами не си поставяме срокове за нещата, които искаме да свършим, то няма кой друг да ни контролира и отново ще се поставим във ситуацията “уча в 3 часа през нощта, защото утре сутринта имам тест“ отделете време за това да си поставите срокове и ги спазвайте и годината ви не само ще е успешна, ами и без никакви стресови ситуации.
2. Приоритизирайте нещата, които искате да свършите.
Според мен главното нещо, което е важно за един организиран човек са списъците с неща, които имаме да свършим. един ден обаче понякога не стига и затова е важно да приоритизирате най-важните 2 или 3 неща, които искате да свършите през определения ден. всичко останало остава на заден план и ако случайно остане време за него - тогава можете да го започнете.
3. Работете тогава, когато сте най-продуктивни.
За всеки човек това е по различно време. едни са най-продуктивни след училище, други са продуктивни сутрин, трети са нощни птици и запомнят лесно вечер. разберете кога е това време за вас и се възползвайте от него.
4. Подредете задачите си по категории.
Както казах, to-do lists или списъците с “какво имам да свърша днес“ са ми любими. за да ви е още по-лесно да ги изпълнявате, подредете задачите си по категории. аз лично ги разделям така: 3 най-важни, вкъщи, социални медии, здраве, ютуб, други.
5. Почистете работното си място.
Чисто пространство, чист ум. много е важно да се чувствате добре на работното си място, а чисто и подредено бюро е идеалният начин да кажете на мозъка си: хайде да бъдем продуктивни.
5. Разделете големите проекти на части.
Не е нужно да се натоварвате и стресирате с огромни задачи и цели, които е невъзможно да се постигнат за няколко часа. разделете голям проект, който ви е зададен, на малки постижими части. ще отделите няколко дни по 1-2 часа и без да се усетите ще сте привършили проекта без да се натоварвате и да губите часове сън.
6. Имайте отделна тетрадка за всеки предмет.
Аз също съм виновна, че понякога използвам само една тетрадка за всичко и винаги се лутам, когато трябва да намеря информацията, която ми е нужна. ако искате да разбиете 2018-2019та учебна година - вземете си отделна тетрадка за всеки предмет. бонус съвет: в началото на всяка тетрадка оставете по 1-2 празни листа. после се върнете и си създайте “съдържание“ и впишете вътре всички уроци, на които имате записки. благодарете ми после, когато учите за някой тест и знаете точно къде да намерите всичко.
Днешната тема е една любима моя тема, свързана с организацията, а именно: как да сме по-организирани в училище/университета? Ще ви споделя 7 съвета, които ми помагат всеки ден и се надявам да са също толкова полезни и на вас!
Клип по темата:
1. Поставяйте си срокове.
Ако сами не си поставяме срокове за нещата, които искаме да свършим, то няма кой друг да ни контролира и отново ще се поставим във ситуацията “уча в 3 часа през нощта, защото утре сутринта имам тест“ отделете време за това да си поставите срокове и ги спазвайте и годината ви не само ще е успешна, ами и без никакви стресови ситуации.
2. Приоритизирайте нещата, които искате да свършите.
Според мен главното нещо, което е важно за един организиран човек са списъците с неща, които имаме да свършим. един ден обаче понякога не стига и затова е важно да приоритизирате най-важните 2 или 3 неща, които искате да свършите през определения ден. всичко останало остава на заден план и ако случайно остане време за него - тогава можете да го започнете.
3. Работете тогава, когато сте най-продуктивни.
За всеки човек това е по различно време. едни са най-продуктивни след училище, други са продуктивни сутрин, трети са нощни птици и запомнят лесно вечер. разберете кога е това време за вас и се възползвайте от него.
4. Подредете задачите си по категории.
Както казах, to-do lists или списъците с “какво имам да свърша днес“ са ми любими. за да ви е още по-лесно да ги изпълнявате, подредете задачите си по категории. аз лично ги разделям така: 3 най-важни, вкъщи, социални медии, здраве, ютуб, други.
5. Почистете работното си място.
Чисто пространство, чист ум. много е важно да се чувствате добре на работното си място, а чисто и подредено бюро е идеалният начин да кажете на мозъка си: хайде да бъдем продуктивни.
5. Разделете големите проекти на части.
Не е нужно да се натоварвате и стресирате с огромни задачи и цели, които е невъзможно да се постигнат за няколко часа. разделете голям проект, който ви е зададен, на малки постижими части. ще отделите няколко дни по 1-2 часа и без да се усетите ще сте привършили проекта без да се натоварвате и да губите часове сън.
6. Имайте отделна тетрадка за всеки предмет.
Аз също съм виновна, че понякога използвам само една тетрадка за всичко и винаги се лутам, когато трябва да намеря информацията, която ми е нужна. ако искате да разбиете 2018-2019та учебна година - вземете си отделна тетрадка за всеки предмет. бонус съвет: в началото на всяка тетрадка оставете по 1-2 празни листа. после се върнете и си създайте “съдържание“ и впишете вътре всички уроци, на които имате записки. благодарете ми после, когато учите за някой тест и знаете точно къде да намерите всичко.
Няма коментари: